تعداد دوره ها ۱۱
تعداد شماره ها  ۲۲
تعداد مقالات منتشر شده ۱۷۹
متوسط زمان داوری  ۲۴
تعداد مشاهده مقاله ۵۴۴۴۳۳
تعداد مقالات ارسال شده ۱۱۷۴
درصد پذیرش ۱۱ ٪
تعداد دریافت فایل اصل مقاله ۲۸۷۳۰۷

 به پایگاه نشریه مطالعات برنامه‏ ریزی آموزشی خوش آمدید

نشریه "مطالعات برنامه‌ریزی آموزشی "دوفصلنامه علمی–پژوهشی در حوزۀ برنامه‌ریزی آموزشی است که مقاله‌های علمی، پژوهشی و مروری به زبان فارسی به همراه چکیده انگلیسی منتشر می‌کند. نخستین شماره این نشریه در سال 1391 منتشر شد و بر اساس نامه شماره 179855 مورخ 14/09/1390 در سال 1391 از سوی کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور موفق به اخذ درجه علمی-پژوهشی شد. این نشریه در پایگاه ISC نمایه می شود

دوفصلنامه مطالعات برنامه‌ریزی آموزشی بر اساس آخرین ارزیابی دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موفق به کسب رتبه (ب) گردیده و در پرتال نشریات علمی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری قابل مشاهده می‌باشد. نشریه با انجمن آموزش عالی ایران همکاری دارد و تفاهم نامه در اینجا قابل رویت است. 

فراخوان ویژه نامه" برنامه‌ریزی آموزشی در سازمان‌ها"


اطلاعات نشریه مطالعات برنامه ریزی آموزشی 

خلاصه استاندارد: EPS

عنوان نشریه:  مطالعات برنامه‌ریزی آموزشی

صاحب امتیاز: دانشگاه مازندران

ناشر:  دانشگاه مازندران

انجمن علمی حامی:  انجمن آموزش عالی ایران

عنوان انگلیسی نشریه:   Journal of Educational Planning Studies

حوزه تخصصی نشریه:  برنامه‌ریزی آموزشی.

درجه علمی: علمی-پژوهشی

مدیر مسئول:  دکتر محسن حاجی تبار فیروزجایی

سردبیر: دکتر ابراهیم صالحی عمران

مدیر اجرائی:  دکتر زینب کرمخانی

مدیر داخلی: دکتر حسین نریمانی

تاریخ آغاز اعتبار: 1391 توسط کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور

نوع داوری: دوسو ناشناس، گمنام و محرمانه

میانگین بازه زمانی بررسی اولیه مقالات دریافتی: حدود 10 روز

میانگین بازه زمانی فرایند داوری پذیرش مقالات: 1 تا 2 ماه، حداقل دو داور 

درصد پذیرش مقالات: 20درصد

فاصله انتشار:  دوفصلنامه

زبان نشریه:   فارسی (چکیده مبسوط و منابع به انگلیسی)                  

نوع نشریه:  نشریه علمی

نوع مقالات:  پژوهشی و مروری

نوع انتشار: لکترونیکی

نوع دسترسی: رایگان (تمام متن)

شاپا چاپـــــی: 2345-3133

شاپا الکترونیکی:  2538-4252

شیوه استناددهی: شیوه‌نامه  APA

تلفن: ۰۹۱۱۶۹۶۹۳۴۰ زمان تماس ساعت ۳۰/۱۱ تا ۱۳ عصر.

آدرس وبگاه نشریه :  https://eps.journals.umz.ac.ir

رایانامه:  eps@umz.ac.ir

رایانامه پشتیبان:  educational.planning1390@outlook.com

هزینه پذیرش نهایی و انتشار:   ۶۰۰ هزار تومان.

ضریب تأثیر در پایگاه استنادی جهان اسلام 0.336 – : (ISC) چارک سوم (Q3)

حق‌مؤلف (کپی‌رایت) مقالات : نشریه  "مطالعات برنامه‌ریزی آموزشی"  تابع قوانین بین‌المللی حق نشر همگانی کرییتیو کامنز (CC BY-NC) است. حق‌مؤلف مقالات از آن نویسندگان است و نویسندگان مالک و صاحب حق‌مؤلف اثر خود هستند.

نوع دسترسی: دسترسی آزاد به مقالات نشریه "مطالعات برنامه‌ریزی آموزشی"   بر اساس  مجوز کرییتیو کامنز (CC BY-NC)

کمیته بین‌المللی اخلاق نشر  (کوپ ) :  نشریه   "مطالعات برنامه‌ریزی آموزشی"  با احترام به قوانین اخلاق نشر، تابع راهنماها، اصول و قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار (COPE) است و از آیین‌نامۀ اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می‌کند.

نشریه مطالعات برنامه‌ریزی آموزشی، به منظور صیانت از حقوق و مالکیت فکری و معنوی پژوهشگران و نویسندگان محترم و همچنین پیشگیری از انتشار مقالات تکراری، از سامانه مشابه‌یاب متون سمیم‌نور استفاده می‌کند. نویسندگان محترم می‌بایست  گزارش PDF مشابهت‌یابی  به نشریه ارسال نمایند.درصد همانندی مورد پذیرش نشریه تا 10 درصد است.

با توجه به درخواست کمیسیون نشریات علمی کشور، ثبت و نمایش شناسه رایگان ORCID و استفاده از رایانامه دانشگاهی یا سازمانی برای نویسندگان مقالات الزامی است. بنابراین، از نویسندگان محترم درخواست می‌شود قبل از ارسال مقاله به نشریه نسبت به اخذ کد شناسه پژوهشگر ORCID  و رایانامه دانشگاهی/سازمانی اقدام نمایند.

شماره جاری: دوره 12، شماره 24، اسفند 1402، صفحه 1-290 

چارچوبی برای فهم مسئله‌مندی اجتماع علمی اعضای هیئت‌علمی در آموزش عالی ایران

صفحه 124-147

10.22080/eps.2024.27157.2262

آرمیتا قربان شیرودی؛ محمد یمنی دوزی سرخابی؛ اباصلت خراسانی؛ اسماعیل جعفری