درباره نشریه

گروه علوم تربیتی دانشگاه مازندران در راستای تلاش برای ایجاد زمینه های مناسب تولید دانش در حیطه آموزش عالی، اشاعه تحقیقات علمی آموزش عالی در سطح ملی و بین المللی، همکاری با دستگاههای اجرایی آموزشی و پژوهشی و تحلیل مسائل  برنامه ریزی  در جهت کاهش خلاء مطالعات در حوزه  برنامه ریزی آموزشی فصلنامه ای را با عنوان مطالعات برنامه ریزی آموزشی  (رویکرد علمی-پژوهشی) با  کسب مجوز (شماره 179855  مورخ 14/9/1390) از  وزارتین علوم، تحقیقات و فن آوری و وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر می نماید. این فصلنامه نشریه ای دانشگاهی است که در نظر دارد به انتشار پژوهش های نظری و آزمایشی معطوف به مسائل برنامه ریزی آموزشی  بپردازد.

اطلاعات نشریه مطالعات برنامه ریزی آموزشی 

خلاصه استاندارد: EPS

عنوان نشریه:  مطالعات برنامه‌ریزی آموزشی

صاحب امتیاز: دانشگاه مازندران

ناشر:  دانشگاه مازندران

انجمن علمی حامی:  انجمن آموزش عالی ایران

عنوان انگلیسی نشریه:   Journal of Educational Planning Studies

حوزه تخصصی نشریه:  برنامه‌ریزی آموزشی.

درجه علمی: علمی-پژوهشی

مدیر مسئول:  دکتر محسن حاجی تبار فیروزجایی

سردبیر: دکتر ابراهیم صالحی عمران

مدیر اجرائی:  دکتر زینب کرمخانی

مدیر داخلی: دکتر حسین نریمانی

تاریخ آغاز اعتبار: 1391 توسط کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور

نوع داوری: دوسو ناشناس، گمنام و محرمانه

میانگین بازه زمانی بررسی اولیه مقالات دریافتی: حدود 10 روز

میانگین بازه زمانی فرایند داوری پذیرش مقالات: 1 تا 2 ماه، حداقل دو داور 

درصد پذیرش مقالات: 20درصد

فاصله انتشار:  دوفصلنامه

زبان نشریه:   فارسی (چکیده مبسوط و منابع به انگلیسی)                  

نوع نشریه:  نشریه علمی

نوع مقالات:  پژوهشی و مروری

نوع انتشار: لکترونیکی

نوع دسترسی: رایگان (تمام متن)

شاپا چاپـــــی: 2345-3133

شاپا الکترونیکی:  2538-4252

شیوه استناددهی: شیوه‌نامه  APA

تلفن: ۰۹۱۱۶۹۶۹۳۴۰ زمان تماس ساعت ۳۰/۱۱ تا ۱۳ عصر.

آدرس وبگاه نشریه :  https://eps.journals.umz.ac.ir

رایانامه:  eps@umz.ac.ir

رایانامه پشتیبان:  educational.planning1390@outlook.com

هزینه پذیرش نهایی و انتشار:   ۶۰۰ هزار تومان.

ضریب تأثیر در پایگاه استنادی جهان اسلام 0.336 – : (ISC) چارک سوم (Q3)

حق‌مؤلف (کپی‌رایت) مقالات : نشریه  "مطالعات برنامه‌ریزی آموزشی"  تابع قوانین بین‌المللی حق نشر همگانی کرییتیو کامنز (CC BY-NC) است. حق‌مؤلف مقالات از آن نویسندگان است و نویسندگان مالک و صاحب حق‌مؤلف اثر خود هستند.

نوع دسترسی: دسترسی آزاد به مقالات نشریه "مطالعات برنامه‌ریزی آموزشی"   بر اساس  مجوز کرییتیو کامنز (CC BY-NC)

کمیته بین‌المللی اخلاق نشر  (کوپ ) :  نشریه   "مطالعات برنامه‌ریزی آموزشی"  با احترام به قوانین اخلاق نشر، تابع راهنماها، اصول و قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار (COPE) است و از آیین‌نامۀ اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می‌کند.

نشریه مطالعات برنامه‌ریزی آموزشی، به منظور صیانت از حقوق و مالکیت فکری و معنوی پژوهشگران و نویسندگان محترم و همچنین پیشگیری از انتشار مقالات تکراری، از سامانه مشابه‌یاب متون سمیم‌نور استفاده می‌کند. نویسندگان محترم می‌بایست  گزارش PDF مشابهت‌یابی  به نشریه ارسال نمایند.درصد همانندی مورد پذیرش نشریه تا 10 درصد است.

با توجه به درخواست کمیسیون نشریات علمی کشور، ثبت و نمایش شناسه رایگان ORCID و استفاده از رایانامه دانشگاهی یا سازمانی برای نویسندگان مقالات الزامی است. بنابراین، از نویسندگان محترم درخواست می‌شود قبل از ارسال مقاله به نشریه نسبت به اخذ کد شناسه پژوهشگر ORCID  و رایانامه دانشگاهی/سازمانی اقدام نمایند.