هدف اصلی مجله مطالعات برنامهریزی آموزشی گسترش مرزهای دانش در زمینه برنامهریزی آموزشی، بررسی موضوعات و مسائل برنامهریزی آموزشی و ارائه راهحلهای مناسب، نشر یافتههای جدید در این زمینه، ارائه دستاوردهای نظری و کاربردی بر پایه روشهای پژوهشی معتبر میباشد. همچنین فصلنامه مطالعات برنامهریزی آموزشی با هدف ارتقا تحقیقات علمی برنامهریزی آموزشی در سطح ملی و بینالمللی، همکاری با دستگاههای اجرایی آموزشی و پژوهشی و تحلیل مسائل برنامهریزی آموزشی سیاستهای زیر را پیگیری مینماید:
محور های فصلنامه مطالعات برنامه ریزی آموزشی:
برنامه ریزی آموزشی در نظام های آموزشی
نظریه پردازی ، روش شناسی و سنخ شناسی در برنامه ریزی آموزشی
نظریه ها و رویکرد های نو در برنامه ریزی آموزشی
ارائه مدلهای کاربردی برنامه ریزی آموزشی برای نظام های آموزشی
مطالعات تطبیقی در حیطه برنامه ریزی آموزشی
سیاستگذاری و برنامه ریزی آموزشی
برنامه ریزی آموزشی ، اشتغال زایی و آموزش های فنی حرفه ای
مطالعات تجربی – نظری مربوط به الگو و فرایند های برنامه ریزی آموزشی
برنامه ریزی آموزشی در مراکز آموزش عالی
آینده پژوهی در نظام های آموزشی با تاکید بر برنامه ریزی آموزشی
برنامه ریزی آموزشی ، اقتصاد ، سیاست و جامعه
ارزشیابی و اعتبار سنجی فعالیت های آموزشی با تاکید بر برنامه ریزی آموزشی
فناوری اطلاعات و برنامه ریزی آموزشی
آسیب شناسی برنامه ریزی آموزشی