آذر، عادل (1380). بسط و توسعه روش آنتروپی شانون برای پردازش داده ها در تحلیل محتوی. نشریه علوم انسانی الزهرا، دوره 11، شماره 38-37، صص 18-1.
باکویی، فاطمه؛ خیرخواه، فرزان؛ سلملیان، هاجر و امیدوار، شبنم (1389). بررسی عوامل موثر بر وضعیت تحصیلی دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بابل. گامهای توسعه در آموزش پزشکی، دوره هفتم، شماره اول: 50-44.
پاشایی، زهره (1388).
بررسی تاثیر آموزش مهارت های مقابله با هیجانات با رویکرد شناختی اجتماعی در کاهش اضطراب امتحان، استرس، افزایش عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
تمناییفر، محمدرضا؛ نیازی، محسن و امینی، محمد (1386). بررسی مقایسهای عوامل موثر بر افت تحصیلی دانشجویان مشروط و ممتاز. دو ماهنامه علمی پژوهشی دانشور رفتار، سال چهاردهم، شماره 24: 52-39.
جاراللهی، عذرا (1380). بررسی ارتباط وضعیت تحصیلی دانشجویان با نابهنجاریهای اجتماعی.نشریه جامعه شناسی و علوم اجتماعی، شمارههای 15و 16: 147-168.
جمالی، احسان (1390). تاثیر موقعیت اجتماعی اقتصادی بر عملکرد تحصیلی، پایان نامه دکتری دانشگاه شهید بهشتی.
جوهری، زهرا، دواتی، علی و یوسفی، علیرضا (1391). وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد طی سالهای 1371 تا 1388. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، دوره یازدهم، شماره نهم، 1289-1282.
حاجی میر رحیمی، سید داوود (1386). بررسی مولفههای برنامهریزی آموزشی در نظام آموزش ضمن خدمت کوتاه مدت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی. زراعت و باغبانی، شماره 77، 71-55.
حجازی، یوسف (1383). نقش عوامل اقتصادی- اجتماعی در موفقیت تحصیلی و عملکرد شغلی دانشجویان کشاورزی دانشگاه تهران. نامه علوم اجتماعی، شماره23: 42-27.
خیر، زهرا (1391). بررسی القا استرس بر عملکرد حافظه فعال محرک های هیجانی در دو گروه با عملکرد تحصیلی قوی و ضعیف در دو جنس، پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه بهشتی.
روحی، قنبر و آسایش، حمید (1391). وضعیت انگیزه تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، شماره 12، دوره 3: 159-152.
سامانی، سیامک و جوکار، بهرام (1381). بررسی میزان کارایی نمرات سراسری در پیشبینی عملکرد تحصیلی دانشجویان برخی رشتههای تحصیلی دانشگاه شیراز، مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، دوره هجدهم، شماره دوم،146-136.
صادقی، مصطفی؛ باقریان، علی (1391). دیدگاه اعضای هیئت علمی در مورد وضعیت تحصیلی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاههای علوم پزشکی ایران. مجله آموزش در علوم پزشکی، شماره10: 721-730
عنایتینوینفر، علی (1389). مقایسه عوامل موثر بر انتخاب رشته و میزان رضایت دانشجویان در بین دانشجویان دانشکده فنی و دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران، پایاننامه دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران.
گال، مردیت؛ بورگ، والتر و گال جویس(1391). روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روان شناسی. ترجمه احمدرضا نصر و همکاران. تهران: نشر دانشگاه شهید بهشتی.
فرایند برنامهریزی آموزشی(1388). تالیف گروه مشاوران یونسکو، ترجمه فریده مشایخ. انشارات مدرسه.
مدهوشی، مهرداد؛ زالی، محمدرضا؛ نجیمی، نسیم (1388). تشکیل خانه کیفیت در نظام آموزش عالی. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، شماره51.
Farooq, M.S.; Chaudhry, A.H.; Shafiq, M. & Berhanu, G. (2011). Factors Affecting Students’ Quality of Academic Performance: A Case of Secondary School Level. Journal of Quality and Technology Management, 7 (2): 1–14.
Guolla, M. (1999). Assessing the teaching quality to student satisfaction relationship: Applied customer satisfaction research in the classroom. J Mark Theory Pract; 7(3):87–97.
Garger, J.; Thomas, M. & Jacques, P.H. (2010). Early antecedents to students' expected performance.International Journal of Educational Management, 24 (2): 129-138.
Kyoshaba, m. (2009) factors affeting academic performance of undergraduate students at Uganda CHristian university, available at: news.mak.ac.ug
Mlambo, V. (2011). An analysis of some factors affecting student academic performance in an introductory biochemistry course at the University of the West Indies, Caribbean Teaching Scholar, 1 (2): 79–92.
Nonis, S. A., Hudson, G. I. (2006). Academic performance of college students: influence of time spent studying and working. Journal of Education for Business, pp. 151-161.
Smith, W. & K. Hoy, (2007). Academic optimism and student achievement in urban elementary schools.Journal of educational administration, 45 (5): 556 – 568.
Xiao, H., & Smith, S. L. (2006). Case studies in tourism research: A state-of-the-art analysis. Tourism Management, 27(5), 738-749.