آراسته، حمیدرضا و محمودیراد، مریم. (1382). آموزش اثربخش: رویکردی بر اساس ارزیابی تدریس توسط دانشجویان. مجله دانشگاه علوم پزشکی سمنان، 1(1)، 7-1.
اسدی، محمد؛ غلامی، خلیل و بلدهمان، کبوان. (1394). عوامل و مؤلفههای بنیادی تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان و اعضای هیئتعلمی دانشگاه کردستان. اندیشههای نوین تربیتی. 11 (1)، 149-123.
اسلامیان، حسن. (1394). تدوین مؤلفهها و نشانگرهای تدریس اثربخش جهت بهکارگیری توسط استادان دانشگاه علوم انتظامی. مطالعات مدیریت بر دانش انتظامی. 8 (3)، 114-93.
اسلامیان، حسن؛ جعفری ثانی، حسین؛ گودرزی، زهره؛ اسلامیان، زهرا. (1393). رابطه بین هوش هیجانی و بهکارگیری مؤلفههای تدریس اثربخش استادان دانشگاه علوم پزشکی مازندران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 2(8)، 697-687.
اکبری منجرموئی، فاطمه و کشتیآرای، نرگس. (1394). رابطه بین ابعاد استاد اثربخش از دیدگاه دانشجویان با سبکهای یادگیری آنها. فصلنامه پژوهش در برنامهریزی درسی. 2(45)، 28-13.
امینی، میترا؛ نجفی پور، صدیقه؛ ترکان، نیلوفر و ابراهیمی نژاد، فاطمه. (1389). رابطه مهارتهای ارتباطی با عملکرد آموزشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی جهرم. مجله دانشگاه علوم پزشکی بابل، 1(1)، 105-100.
بنیداوودی، شهره. (1393). مقایسه ویژگیهای تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور اهواز. دوفصلنامه آموزش پزشکی. 1(2)، 13-7.
بهادری، محمدکریم؛ رجبی واسوکلایی، قاسم؛ رعدآبادی، مهدی؛ یعقوبی، مریم. (1393). تحلیل روابط سیستماتیک بین مؤلفههای تأثیرگذار بر تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد با استفاده از تئوری گراف. فصلنامه توسعه آموزش جندیشاپور. 1(1)، 36-28.
بوذرجمهری، فتحاله؛ منصوریان، مهسا؛ هرندی، یاسمن؛ بوذرجمهری، حسین. (1392). ارزیابی اخلاق حرفهای اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از دیدگاه دانشجویان این دانشگاه. مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد. 8 (3)، 52-44.
پورجاوید، سهیلا؛ علی بیگی، امیرحسین. (1391). اثربخشی تدریس اعضای هیئتعلمی: مطالعه پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی. نامه آموزش عالی، 1(20)، 80-61.
ترکزاده، جعفر؛ محترم، معصومه. (1392). چارچوبی تحلیلی برای شناسایی مشکلات قابل بروز در مسیر کیفیت و اثربخشی تدریس در آموزش عالی. مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی. 1(3)، 123-95.
توفیقیان، طاهره؛ منادی، حدیثه؛ نصرالهی، سمیه؛ رخشانی، محمدحسن. (1394). اولویتبندی شاخصهای تدریس اثربخش؛ مقایسه دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی سبزوار. دوماهنامه علمی ـ پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 8 (1)، 6-1.
حاجیآقاجانی، سعید. (1380). مقایسه و بررسی نظرات اساتید و دانشجویان در مورد معیارهای یک استاد خوب دانشگاهی. فصلنامه طب و تزکیه، 1(41)، 47.
حسنی، محمد؛ وحیدنژاد، محمد؛ شهودی، مریم؛ طالبی، معصومه. (1394). ارزیابی مؤلفههای بنیادی تدریس اثربخش در زبان فرانسه بر اساس دیدگاه دانشجویان رشته زبان انگلیسی (فرانسه)، 6 (1)، 68-49.
حشمتی نبوی، فاطمه؛ ونکی، زهره. (1388). مدرس بالینی اثربخش: یک مطالعه کیفی. پژوهش پرستاری، 13 و 12، 39-53.
حکم آبادی، رجبعلی؛ فلاح، حسین. (1392). ویژگیهای استاد خوب از دیدگاه دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی. مجله توسعه آموزش در علوم پزشکی. 6 (10)، 29-22.
خیّر، محمد. (1380). ارزشیابی تدریس اثربخش در آموزش عالی با تأکید بر ارزیابی دانشجویی. علوم تربیتی و روانشناسی، 1 (3)، 93-114.
دادخواه، بهروز؛ محمدی، محمدعلی؛ مظفری، ناصر؛ محمدنژاد، سجاد؛ مولایی، بهنام؛ دادخواه، دلاور. (1388). ویژگیهای استاد خوب از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل. فصلنامه سلامت و مراقبت. 11 (4)، 43-33.
دارابی، محمدرضا؛ درخشان، اکبر؛ کیانی، محمدعلی؛ ملکی، غلامحسین؛ سعیدی، معصومه. (1392). مقایسه و بررسی نظرات استادان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد معیارهای یک استاد خوب دانشگاهی. دوماهنامه گامهای توسعه در آموزش پزشکی. 1(22)، 366-355.
درخشان، اکبر؛ دارابی، محمدرضا؛ سعیدی، معصومه؛ کیانی، محمدعلی. (1392). بررسی نظرات اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد معیارهای یک استاد خوب دانشگاهی. فصلنامه اخلاق پزشکی. 2(26)، 159-150.
رضایی، ریتا. (1390). اثربخشی تدریس: یک مطالعه موردی در دانشکده پزشکی شیراز. فصلنامه آموزش پزشکی و توسعه. 1(1)، 8-3.
رمضانی، طاهره؛ درتاج راوری، اسحاق. (1388). بررسی ویژگیهای یک مدرس اثربخش و عوامل آموزشی مؤثر بر کارآمدی وی از دیدگاه مدرسین و دانشجویان دانشکدههای پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان. مجله گامهای توسعه در آموزش پزشکی، 1(2)، 139-148.
ستاری، صدرالدین. (1392). ارزیابی مؤلفههای تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان. پژوهش در برنامهریزی درسی. 1 (12)، 146-134.
سراجی، فرهاد؛ موحدی، رضا؛ و سیاحتخواه، منیر. (1393). بررسی میزان برخورداری مدرسان دانشگاههای مجازی از مهارتهای تدریس در این دورهها. نشریه علمی ـ پژوهشی فناوری آموزش، 9 (1)، 37-25.
سلطانی عربشاهی, سیدکامران و قادری, اعظم. (1379). تدوین شاخص تدریس اثربخش: ویژگیهای تدریس اثربخش از دیدگاه اساتید و دانشجویان مرکز علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ـ درمانی ایران. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، 7 (22)، 279-287.
سلیمی، جمال و رمضانی، قباد. (1393). شناسایی مؤلفههای تدریس اثربخش و ارزیابی وضعیت تدریس (مطالعه موردی دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان)، 4 (5)، 62-33.
سهرابی، بابک؛ اعظمی، امیر و یزدانی، حمیدرضا. (1390). آسیبشناسی پژوهشهای انجامشده در زمینه مدیریت اسلامی با رویکرد فراترکیب. چشمانداز مدیریت دولتی، 1 (1)، 24-9.
شاهسونی، خدیجه؛ فرجالهی، مهران؛ ظریف صنایعی، ناهید. (1393). ویژگیهای استاد موفق از دید دانشجویان دانشگاههای ارائهدهنده آموزش مجازی در شهر شیراز. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی. 1(17)، 60-52.
شایسته فرد، صبریه؛ هوشیاری، مرضیه و خزنی، حجت. (1382). بررسی مقایسه شاخصهای تدریس اثربخش از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1 (2)، 34-43.
شریفیان، فریدون؛ نصر، احمدرضا و عابدی، لطفعلی. (1384). تبیین نشانگرهای تدریس اثربخش در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و میزان تحقق آن در دانشگاه اصفهان. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی. 1 (1)، 25-54.
شریفینیا ، سیدحمید؛ عبادی، عباس و حکمت افشار میترا. (1392). ویژگیهای استاد خوب از دیدگاه دانشجویان و اساتید پرستاری: یک مطالعه کیفی. فصلنامه نسیم تندرستی. 2 (1)، 10-1.
شهرکی، محمدرضا. (1389). معیارهای استاد خوب از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشکده پزشکی. مجله تحقیقات علوم پزشکی زاهدان، 1(48)، 1-1.
شیخزاده، مصطفی. (1388). شاخصهای تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه. نامه آموزش عالی، 1 (1)، 141-157.
شیربگی، ناصر. (1392). تحلیلی بر منابع سوگیری و خطا در ارزشیابی دانشجویان از اثربخشی تدریس استادان. نامه آموزش عالی. 1(22)، 24-7.
صالحی، الهام و رضوانفر، احمد. (1389). مؤلفههای صلاحیتهای حرفهای تدریس اعضای هیئتعلمی در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی در دانشگاه تهران. فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 1(15)، 85-95.
صالحی، شایسته. (1380). تدریس اثربخش. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد. 1 (2)، 12-21.
صدیق معروفی، شهنام؛ محمدی، آیین؛ موسوی، سیدمسعود و رعدآبادی، مهدی. (1393). تعیین مهمترین مؤلفههای مؤثر بر اثربخشی تدریس یک استاد از دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد: رهیافت مدل تحلیل سلسله مراتبی. مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد. 1(3)، 66-58.
صفری، ثنا. (1390). ویژگیهای فرایند تدریس ـ یادگیری در آموزش عالی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 11(1)، 73-90.
صیادی، مهناز؛ رهابی، احمد؛ وهابی، بشری و روشنی، دائم. (1395). دیدگاه دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی کردستان و آزاد اسلامی سنندج در مورد تدریس اثربخش و عوامل مرتبط با آن. مجله دانشگاه علوم پزشکی کردستان. 1(81)، 103-93.
صیامیان، حسن؛ بالاغفاری، آزیتا؛ علیگلبندی، کبری؛ رضانژاد، سیده فرشته؛ شریفینیک، مریم؛ شهرابی، افسانه و قاضیزاده، زینب. (1392). ویژگیهای یک استاد خوب از دیدگاه دانشجویان. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران. 1(96)، 113-106.
طالبزاده شوشتری، لیلا؛ شافعیپور، هادی. (1390). اسنادهای استادان موفق در خصوص روشهای ارتقای انگیزه تحصیلی دانشجویان دانشگاه بیرجند. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی. 1(60)، 81-70.
طالع پسند، سیاوش؛ بیگدلی، ایمان اله و جوکار، مهران. (1388). ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه ارزیابی دانشجویان از تدریس اثربخش. فصلنامه علمی ـ پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز. 1(3)، 138-156.
طاهری زاده، زینب؛ سلیمی، قربانعلی و صالحی زاده، سعید. (1390). رابطه مهارتهای ارتباطی اساتید دانشگاه با مهارت تدریس آنان از دیدگاه دانشجویان. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی. 1 (2)، 95-116.
ظهور، علیرضا و اسلامی نژاد، طاهره. (1381). شاخصهای تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان. فصلنامه پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی (پایش). 1(2)، 5-13.
عابدینی، سمیره؛ کمال زاده، حسام؛ عابدینی، صدیقه و آقا ملایی، تیمور. (1389). معیارهای یک استاد خوب دانشگاهی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان. مجله پزشکی هرمزگان. 1(1)، 241-245.
عبدی، حمید؛ نصر، احمدرضا؛ میرشاه جعفری، سیدابراهیم و ربیعی، مهدی. (1390). رابطه دانش فراشناختی و میزان اثربخشی تدریس اعضای هیئتعلمی دانشگاههای دولتی. فصلنامه اندیشههای نوین تربیتی. 1(2)، 106-83.
عسگری، فریبا؛ ماسوله شادمان، رضا و سیده نوشاز، میرحقجو. (1382). بررسی شاخصهای تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی گیلان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 1(3)، 48-49.
عسگری، فریبا و محجوب مؤدب، هاجر. (1389). مقایسه ویژگیهای تدریس اثربخش از دیدگاه مدرسین و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان. گامهای توسعه در آموزش پزشکی. 1(5)، 26-33.
علوی، موسی و عابدی، حیدرعلی. (1386). تجارب و درک دانشجویان پرستاری از مفهوم مربی اثربخش در آموزش بالینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 7 (2)، 325-334.
علیزاده، ندا و صدیقی، حسن. (1390). شناسایی ویژگیهای آموزشگر کشاورزی اثربخش در نواحی روستایی. فصلنامه تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران. 1(4)، 547-554.
عندلیب، بهاره و احمدی، غلامرضا. (1386). میزان بهکارگیری معیارهای تدریس اثربخش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان ازنظر دانشجویان در سال تحصیلی 86-1385. دانش و پژوهش در علوم تربیتی، 1(3)، 67-82.
غلامی، خلیل و اسدی، محمد. (1392). تجربه حرفهای اساتید در ارتباط با پدیده تدریس اثربخش در آموزش عالی. دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی. 1(2)، 22-1.
قاضی طباطبایی، محمود و یوسفی افراشته، مجید. (1391). تحلیل روابط پارهای از متغیرهای مرتبط با ارزشیابی تدریس توسط دانشجویان: کاربردی از مدل معادلات ساختاری. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی. 1(64)، 107-83.
قربانی، راهب؛ حاجی آقایی، سعید؛ حیدری فر، معصومه؛ انداده، فاطمه و شمسآبادی، مرضیه. (1387). بررسی دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در خصوص ویژگیهای یک استاد خوب دانشگاهی. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان. 1 (2)، 77-84.
کیانی، محمدعلی؛ درخشان، اکبر؛ دارابی، محمدرضا و سعیدی، معصومه. (1392). بررسی دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد معیارهای یک استاد خوب. فصلنامه اخلاق پزشکی. 1(25)، 122-98.
گشمرد، رقیه؛ معتمدی، نیلوفر و واحدپرست، حکیمه. (1390). دیدگاههای اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مورد ویژگیهای یک استاد خوب. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1(11)، 48-57.
مباشری، محمود؛ خسروی، شمسعلی؛ دریس، فاطمه؛ تاجی، فریده؛ طاهری، زهرا و مردانپور شهرکردی، الهام. (1390). ویژگیهای استاد خوب از دیدگاه دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد. پژوهش در آموزش علوم پزشکی. 1(2)، 8-1.
محدثی، حمیده؛ فیضی، آرام؛ سالم صافی، رضا. (1390). بررسی مقایسهای شاخصهای تدریس اثربخش از دیدگاه اعضای هیئتعلمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه. دوماهنامه دانشکده پرستاری و مامایی دانشکده علوم پزشکی ارومیه. 1(6)، 464-471.
مطلبی فرد، علیرضا؛ آراسته، حمیدرضا؛ خنجرخانی، مروارید و صفایی موحد، سعید. (1390). ویژگیهای یک استاد خوب از دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد: یک مطالعه کیفی. دوفصلنامه مطالعات برنامهریزی درسی آموزش عالی. (4)، 84-60.
مظفری، ناصر؛ محمدی، محمدعلی و دادخواه، بهروز. (1389). ویژگیهای تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، مجله علمی و پژوهشی دانشکده پرستاری و مامایی. 1(11)، 61-69.
مظلومی محمودآباد، سیدسعید؛ احرامپوش، محمدحسن؛ کلانتر، سیدمهدی؛ کریمی، حسین و خرازی، محمدعلی. (1381). بررسی خصوصیات یک استاد خوب از دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1(15)، 25-35.
نجفی کلیانی، مجید؛ شریف، فرخنده؛ جمشیدی، ناهید و کریمی، شهناز. (1389). درک دانشجویان از تدریس مؤثر در آموزش پرستاری: یک مطالعه کیفی. پژوهش پرستاری، 1(19)، 15-6.
نصر، احمدرضا؛ عابدی، لطفعلی و شریفیان، فریدون. (1386). نقش روابط انسانی در اثربخشی تدریس اعضای هیئتعلمی دانشگاه با تأکید بر دلالتهای تربیت اسلامی. مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز. 1(3)، 191-165.
نصیری، ابراهیم؛ عسگری، فریبا؛ فغانی، معصومه؛ بهادری، محمدهادی؛ محمدقاسمی، فهیمه؛ حسینی، فریده و معقول، شهین. (1387). تدریس اثربخش؛ رویکردی بر اساس ارزیابی تدریس توسط دانشجویان. دوفصلنامه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان. 1(11)، 44-39.
نصیریانی، خدیجه؛ ونکی، زهره و احمدی، فضل اله. (1390). تبیین ویژگیهای سوپروایزر بالینی اثربخش: یک مطالعه کیفی. دوماهنامه دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه. 1(2)، 274-285.
هرندی زاده، الهه؛ نعیمی، امیر؛ پزشکی راد، غلامرضا و نامدار، راضیه. (1389). بررسی خصوصیات استاد خوب ازنظر دانشجویان دانشکده کشاورزی. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 1 (2)، 41-55.
الهی، نسرین؛ الحانی، فاطمه؛ احمدی، فضل اله. (1391الف). آموزش اثربخش: توصیف تجارب و درک دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1(2)، 110-119.
الهی، نسرین؛ الحانی، فاطمه و احمدی، فضل اله. (1391ب). چالشهای آموزش اثربخش، تأملی بر تجارب درک شده مدرسان پرستاری: آنالیز محتوا. فصلنامه تحقیقات کیفی در علوم سلامت. 1(3)، 229-239.
وکیلی، محمدمسعود؛ نوریان، عباسعلی و موسوی نسب، سیدنورالدین. (1387). بررسی خصوصیات یک مدرس خوب از دیدگاه استادان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان. مجله آموزش در علوم پزشکی. 1 (1)، 17-1.
وهابی، احمد. (1393). ویژگیهای یک استاد خوب دانشگاهی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی سنندج. مجله توسعه آموزش در علوم پزشکی. 7 (13)، 90-82.
وهابی، احمد؛ ندریان، حیدر؛ صیادی، مهناز؛ ایرانپور، عابدین؛ بهمن پور، کاوه؛ مرادزاده، رحمت ا... و کریم زاده، محمدباقر. (1391). عوامل تأییدکننده کارآمدی تدریس از دیدگاه مدرسین غیر بالینی دانشگاه علوم پزشکی کردستان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 2 (1)، 46-54.
یعقوبی، یاسمن و پور مقدم، فرخ قلی. (1391). بررسی ویژگیهای تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری ـ مامایی و پیراپزشکی لنگرود. پژوهش در آموزش علوم پزشکی. 1(2)، 40-34.
Agbetsiafa, D. (2010); Evaluating Effective Teaching in College Level Economics Using Student Ratings of Instruction: A Factor Analytic Approach; Journal of College Teaching & Learning; 1(7), 57-66.
Aregbeyen, O. (2010). Students perceptions of effective teaching and effective lecturer characteristics at the University of Ibadan, Nigeria.Pakistan Journal of Social Sciences, 7(2), 62-69.
Asghari, M., Rafieepour, A., Shahedi, S., Mirzahoseini, M., Chavooshi, M., & Abbassinia, M. (2016). Assessment Criteria of Effective teaching of Expert Teachers based on occupational health students’ viewpoints in Tehran University of Medical Sciences. Journal of Paramedical Sciences, 7(2), 1-15
Audi, R. (2006). Practical reasoning and ethical decision. Routledge.
Carnell, E. (2007). Conceptions of effective teaching in higher education: extending the boundaries. Teaching in Higher Education; 1(12), 25-40.
Cresswell, J. W. (2012). Educational research, planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Boston: Pearson Education, Inc.
Delaney, J., Johnson, A. N., Johnson, T. D., & Treslan, D. L. (2010). Students' perceptions of effective teaching in higher education. Memorial University of Newfoundland, Distance Education and Learning Technologies.
Devlin M O’Shea. H. (2012). Effective university teaching: views of Australian university students from low socio-economic status backgrounds. Teaching in Higher Education.17 (4), 385-397.
Devlin, M. & Samarawickrema, G. (2010), the criteria of effective teaching in a changing higher education context. Higher Education Research & Development. 2(29), 111-124.
Fah, B. C. Y., & Osman, S. (2011). A case study of student evaluation of teaching in university.International Education Studies, 4(1), 44-50.
Fenstermacher, G. D. (1990). Some moral considerations on teaching as a profession. 11(3). 130-151.
Fenstermacher, G. D. (1992). The concepts of method and manner in teaching.Effective and responsible teaching: The new synthesis, 11(2), 95-108.
Fenstermacher, G. D & Soltis, J. F; (2009). Approches to teaching. New York: Teacher college press.
Gurney, P. (2007). Five Factors for Effective Teaching. New Zealand Journal of Teachers’ Work. 4 (2), 89-98.
Hsieh, H.-F., & Shannon, S.E. (2005). Three approaches to qualitative content analysis. Qualitative Health Research, 15(9), 1277-1288.
Jaidi, J., Lim, T. S., & Osman, Z. (2009). Effective teaching methods and lecturer characteristics a study on accounting students at Universiti Malaysia Sabah (UMS). European Journal of Social Sciences, 8(1), 21-29.
Johnson, A. N. (2009). Students' perceptions of effective teaching in higher education. Master's thesis, Memorial University of Newfoundland.
Latif, E., & Miles, S. (2013). Students’ perceptions of effective teaching. Journal of Economics and Economic Education Research, 14(1), 121.
Liu, S., Keeley, J., & Buskist, W. (2016). Chinese College Students’ Perceptions of Excellent Teachers across Three Disciplines Psychology, Chemical Engineering, and Education. Teaching of Psychology, 43(1), 70-74.
Pendlebury, S. (1990) Practical Arguments and Situtional Appreciation in Teaching. Educational Theory, 1(40), 2.
Pettit, J. E., Axelson, R. D., Ferguson, K. J., & Rosenbaum, M. E. (2015). Assessing Effective Teaching: What Medical Students Value When Developing Evaluation Instruments. Academic Medicine, 90(1), 94-99.
Polk, J. A. (2006). Traits of effective teachers.Arts Education Policy Review, 107(4), 23-29.
Pratt, D. D. (1997); Re-conceptualizing the evaluation of teaching in higher education; Higher Education; 1(34), 23-44.
Pratt, D. D; Kelly, M & Wong, W. S. S; (1999), Chinese conceptions of ` effective teaching’ in Hong Kong: towards culturally sensitive evaluation of teaching, International Journal of Lifelong Education, 1(18), 241-258.
Raina, N. (2015). Effective Teaching-Learning Strategies and Quality of Higher Education in India: Some Reflections. Journal of Commerce and Management Thought, 6(4), 669-683.
Sakarneh, M. AbuNair, N. (2014). Effective Teaching in Inclusive Classroom: Literature Review. Journal of Education and Practice. 5 (24). 28-34.
Saroyan, A. Amundsen, C. McAlpine, L. Weston, C. Winer, L. & Gandell, T. (2004) Assunptions underlying workshop activities. Rethinking teaching in higher education. Stylus Publishing, 1st edition.
Scheerens, J. (2016). Defining the Key Factors in Instructional Effectiveness. In Educational Effectiveness and Ineffectiveness (51-76). Springer Netherlands.
Shevlin, M. et al, (2000), The Validity of Student Evaluation of Teaching in Higher Education: love me, love my lectures; Assessment & Evaluation in Higher Education; 1(25), 397-405.
Skelton, A. (2004). Understanding ‘teaching excellence’in higher education: a critical evaluation of the National Teaching Fellowships Scheme. Studies in Higher Education, 29(4), 451-468.
Thomas S. Ting C. Q. Abraham M. Jalarajan R. S. Beh L. S. (2014). A Qualitative Review of Literature on Peer Review of Teaching in Higher Education: An Application of the SWOT Framework Review of Educational Research, 84 (1). 112–159.
Vig, P., & Sharma, K. (2014). Humane characteristics of teachers in relation to employability skills: A research study.International Journal of Education and Management Studies, 4(2), 80.
Young, S. (2006). Student views of effective online teaching in higher education. The American Journal of Distance Education, 20(2), 65-77.
Young, S., & Shaw, D. G. (1999). Profiles of effective college and university teachers. Journal of Higher Education, 1 (1). 670-686.
Zhou, H., Liu, M., Zeng, J., & Zhu, J. (2016). Selection of nursing teaching strategies in mainland China: A questionnaire survey. Nurse education today. 1(39), 147-151.