ابوالقاسمی، ابراهیم؛ زارعی زوارکی، اسماعیل؛ عابدزاده، محمدرضا. (1395) «مقایسه مراکز یادگیری دانشگاهی در سطح جهانی با مراکز یادگیری در ایران» مجله روان شناسی تربیتی، سال دوازدهم، شماره 40.
- اورک، جهانبخش (1394): «تبیین و تحلیل مفهوم عدالت آموزشی و دلالت های آن در نظام تعلیم و تربیت ایران» رساله دکتری رشته علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز.
- بازرگان، عباس (1391): ارزشیابی آموزشی، تهران: انتشارات سمت.
-ثناگو، اکرم، نوملی، مهین، جویباری، لیلا (1390): تبیین عدالت آموزشی در دانشجویان علوم پزشکی: بررسی دیدگاه و تجربیات دانشجویان علوم پزشکی، مجله افق توسعه آموزش پزشک، شماره 4، 44-39.
- شیرکرمی، جواد؛ بختیار پور، سعید (1393): ارزیابی نابرابری ها در دستیابی به فرصت های آموزشی: با مطالعه موردی مقطع ابتدایی شهرستان دهلران در سال تحصیلی 91-90، فصلنامه آموزش و ارزشیابی، 7 (26) 41-58.
- فتحی و اجارگاه، کوروش و همکاران (1380): تضمین کیفیت در آموزش بر مبنای مدل تحلیل اهمیت/ عملکرد، فصلنامه راهبردهای آموزش، شماره12، ص57.
- جاوید، محمدجواد، ایزدی جیران، اصغر (1390): سرمایه اجتماعی و وضعیت آن در ایران، تهران پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
مرکز ارزیابی کیفیت دانشگاه تهران (1386): سومین مجموعه مقالات همایش ارزیابی کیفیت در نظام دانشگاهی تهران انتشارات دانشگاه تهران.
-محمدی، رضا؛ فتح آبادی، جلیل؛ یادگارزاده، غلامرضا؛ میرزا محمدی، محمدحسن (1386): ارزشیابی کیفیت در آموزش عالی، تهران: مرکز انتشارات سازمان سنجش آموزش کشور.
- معروفی، یحیی، کیامنش، علیرضا (1388) تبیین عوامل مؤثر برکیفیت آموزش دانشگاهی، نامه آموزش عالی، سال دوم، شماره6، ص 37-9.
- میرزایی، اردوان .(1391). طراحی مدل سنجش کیفیت نظام آموزش دانشگاه از دور ایران، رساله دکتری رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور.
- یونسکو (2000): بیانیه جهانی آموزش عالی برای قرن آینده – دیدگاهها و دسترالعمل ها، گزارش نهایی کنفرانس جهانی آموزش عالی، 8 و 9 اکتبر 1998 پاریس. ترجمه حمید جاودانی، تهران : موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، وزارت فرهنگ و آموزش عالی.
- Ashworth A,Harvey R., (1994). Assessibg further and Higher Education , London ,Jessessing kingsley publishers
- Campateli , G., Citti , P.and Meneghin ,A.(2011), Development of a simplified approach based on the EFQM model and six sigma for the implementation of TQM principles in a university administration , Total Quality Management Business Excellence, Vol,22 No7,pp.691-704
- Davies, J.(2008), Integration : is it the Key to effective implementation of the EFQM excellence model? International of Journal of Quality and Reliability Management ,Vol ,II No.1,pp383-399
- Doherly , G (2008), on Quality in Education , Quality Assurance in Education . Vol.16 No . 3, pp.255-265
- Faello , joseph ., Qu , yingge ., Jain , ajeet ., Pomare , Carol ., Shin ,Seungjae.( 2018) . Income inequality : Dose Corporate Income Inequality Parallel Individual Income Inequality ? journal of Accounting and finance , vol 18
- Gao, Shang (2015).The measurement of thertiary education quality in Indonesia through the education production function model and policy recommenations for quality improvement . submitted to the Graduate faculty of School of Education in partial fulfilment of the requirements for the degree of Doctor of Philosophy University of Pittsburgh.
- Golparvar, M (2010) .Relationship between morality and justic , avoidance of deception scientific training . Ethics in Science & Technology 5 (182): 6657.
- Grant,D.,Mergen,E.and Widrick,S.(2004), A comparative analysis of quality management in US and international universities , Total Quality Management , Vol, 15 No,4,pp,423-438
- Grawe,E.c.(2015), student voice and quality enhancement in higher education , Journal of applied Research in Higher Education , Vol.7 No.2,pp.385-399
- Hall, M (2015). Quality in Higher Education : Pespectives from front – line Faculty in the united states . Dissertation submitted to the faculty of the requirements for the degree of doctor of Philosophy in Educational research and Evaluation .
- Hatamifar , K ., kakoojooybari , A., & sarmadi , M.A. (2014). Satisfaction with student servicesat payam Noor university . Quarterly journal of Resrarch and planning in Higher Education . 19(14), 117-139.(in persion)
- Hoarea Mcgrath , c., Henham, M .l., Corbett, A ., Durazzi, N. Frearson ,M., Jahta,B., Kamphuis,B.,Katashiro, E., Brankonic,N.m Guerin,B.,Manville , c. & Schweppenstedde,D.(2014). Higher education entrance qualifications and Exame Europe :a comparison .Brussels : European parliament,5,79-98
- Hutmacher, W & Cohrane, D.8 Bottani, N.(2001). In Pursuit of Equity in Education – Using International Indicators to Compare Equity Policies. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.
- Izadi, S.,Salehi,E., & Gharebaghi ,M, M.(2008). The study of students satisfaction whit criteria customer results based on EFQM model. journal of Higher Education of Iran , 30 .
- Jia , Q .(2013) Equity and access to higher education in context of educational expansion and differentiation in china. A dissertation submitted to the graduate division of the university of Hawai i at Manoa in partial fulfillment of the requirement for the degree of doctor of philosophy in education.
- Kennedy,M., (1998), some issues in system Dynamics model building higher education : Experiences gained . proceeding of 16 system Dynamic conference, Canada, Quebec city ,
- Koenig , A.(2004).Higher Education Accreditation in the united staste, EAIE conference – torino 18 september .
- Mosher , LD.(2010). Critical Reflection , Educational Justice, and Teagher Formation in a Rural Setting.Doctoral Dissertation University of Redlands. Available from:http://pyoquest.umi.com
- Norden, B .& Tracy l.,(2016). Holding performance measures accountable for social equity : A polycentric approach to evaluating American higher education . proquest LLC publishing
- Prodan, A ., Maxim , E., Manolescu , I. , Arustei , C ., Guta , A . (2015). Access to higher education: influences and possible implications .7 th International conference on Globalization and Higher Education in Economics and Busness Administration
- O neil, m , Nightingale p.(1994). Achieving Quality leatning in Higher education, Bddles Ltd.
- OECD (2016), PISA 2015 Results (Volume I): Excellence and equity in education PISA OECD publishing paris
- Osseo_Asare,A.E.,longbottom,D.and Murphly, W.D.(2007), Leadership best practices for sustaining quality in UK higher education from the perspective of the EFQM excellence model , Quality Assurance in Education, Vol.13No.2 pp.148_170.
- Rosa , M. J, Tavares , D and Amaral, A . (2003), "Institutional Consequences of Quality Assessment" Quality Assurance in Higher Education, VOL . 12 NO. 2,PP. 145 -159.
- Rositer . S . (2008). Disigning Educational Technologies for social Justice :A future lab Handbook. http://www.future lab . org . uk (2008)
- Rozario , S .( 2019). Hieher Education in Bangladesh : An Iquiry into Educational Equity at Notro Dame University Bangeladesh .published by ProQuest LLC.
- Sheldon , W , (2003). The Search for quality and equality. In A .R. Welch (ED) , Third World education: quality and equality.
- Stamanas, C, Sheskin, M &Bloom, P (2017). Why people prefer unequal societies. Nature Human Behaviour. Vol 1, Article No. 82.
- Tan,A.S.T.,Muskat ,B.and Zehrer,A.(2016), A systematic review of quality of student experience in higher education , International Journal of Quality and Service, Vol.8 No.2,pp.209-228
- Teeroovengadum ,V.,Kamalanabhan,T.J.and seebaluck, A.K.(2016).Measuring service quality in higher education : development of a hierarchical model (HESQUAL), Quality Assurance in Education , Vol.24 No,2,pp .244 – 258
- Tsinidiu , M , G& panos ,f (2010). Valuation of the factors that determine quality in higher education : quality Assurance in Education , 18(3)
- Universitat de Barcelona. (2011). II pla d igualtat d oportunitats entre dones I home de la Univesitat de Baecelona, Spain: Unitat d Igualtat de la Universitat de Barcelona. Pubicacions I Edicions de la Universitat de Barcelona.
- Universitat de Valencia. (2009). I pla d Igualtat de la Universitat de ain:Unitat d Igualtat Valencia 2010-2012.valencia,spain: Unitat d Igualtat
- Wiers –Jenssen,J.,Stensaker , B. and Grogaard,J.(200), student satisfaction : towards an empirical deconstruction of the concept , Quality in Higher Education , vol,28 .No 2,pp183-195