Document Type : research article


آهنچیان، محمدرضا. (1392). بوروکراسی دانشگاهی: مسائل و چالش­ها. فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران، 5(4)، 22- 3.
آقازاده، احمد. (1382). تاریخ آموزش و پرورش ایران. تهران: ارسباران.
استراوس، انسلم، و کربین، جولیت. (1390). مبانی پژوهش کیفی: فنون و مراحل تولید نظریه زمینه­ای (ترجمه ابراهیم افشار). تهران: نی. (تاریخ انتشار به زبان اصلی 1990).
اندرسون، لورمن. (1377). افزایش اثربخشی معلّمان در فرآیند تدریس (ترجمه­ محمد امینی). تهران: انتشارات­ مدرسه. (تاریخ انتشار به زبان اصلی 1998).
بهرنگی، محمدرضا، و طباطبایی، بهار. (1388). بررسی رابطه کارآفرینی با اثربخشی مدیران دبیرستان­های دخترانه شهر کرمان. فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 1(3)، 88-67.
پاشا، ابراهیم. (1380). از سازمان رسمی تا بوروکراسی: مروری نقدمایه بر ادبیات بوروکراسی. فصلنامه علوم اجتماعی، 8(13)، 99-81.
دیلینی، تیم. (1387). نظریه­های کلاسیک جامعه­شناسی (ترجمه بهرنگ صدیقی و وحید طلوعی). تهران: نی. (تاریخ انتشار به زبان اصلی 2000).
زکی، محمدعلی. (1388). بررسی جامعه­شناختی نیروی انسانی در آموزش و پرورش، فصلنامه پژوهش­های مدیریت منابع انسانی، 1(2)، 172-147.
ستاری، صدرالدین؛ نامور، یوسف و راستگو، اعظم. (1390). میزان اجرای ویژگی­های بوروکراسی و تمایلات دیوانسالارانه مدیران. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 2(4)، 168-153.
شاددل، آمنه. (فروردین و اردیبهشت 1385). تأملی بر بوروکراسی در کشورهای جهان سوم. مجله اقتصادی، 6(53)، 45-33.
شارع­پور، محمود. (1386). جامعه­شناسی آموزش و پرورش. تهران: سمت.
شیربگی، ناصر؛ محمدی، فردین و محمدی، جمال. (1393). تبیین رابطه شناخت معلّمان از اهداف مقطع متوسطه و اثربخشی آموزشی. دو فصلنامه مطالعات برنامه­ریزی آموزشی، 2(3)، 170-139.
صافی، احمد. (1366). تئوری بوروکراسی و کاربرد آن در سازمان­های آموزش و پرورش. فصلنامه تعلیم و تربیت، 3(4)، 17-7.
صبوری، منوچهر. (1373). جامعه­شناسی سازمان­ها. تهران: شب­تاب.
کرایب، یان. (1388). نظریه­ی اجتماعی کلاسیک (ترجمه­ شهناز مسمی­پرست). تهران: آگه. (تاریخ انتشار به زبان اصلی 1997).
گیدنز، آنتونی. (1386). جامعه­شناسی (ترجمه­ منوچهر صبوری). تهران: نی. (تاریخ انتشار به زبان اصلی 2001).
محمدپور، احمد. (1392). روش تحقیق کیفی: ضد روش. جلد دوم. تهران: جامعه­شناسان.
نقیّه، مجید. (1389). ظرافت­های معلّمی. تهران: گاج.
واعظی، مظفرالدین؛ حسینی، رسول و امیرحسنی، امیر. ( 1388). بررسی ارتباط مؤلفه­های رفتاری مدیران با اثربخشی دبیرستان­های شهر تهران. مجله روانشناسی و علوم تربیتی، 39(2)، 30-13.
وبر، ماکس. (1389). دین، قدرت، جامعه (ترجمه احمد تدیّن). تهران: هرمس. (تاریخ انتشار به زبان اصلی 1970).
وزارت آموزش و پرورش. (1390). سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. تهران: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی.
حاجی، مظفر. (1380). تفصیل اهم برنامه­های وزارت آموزش و پرورش و شرح نارسایی­های نظام آموزشی توسط وزیر وقت آموزش و پرورش. احمد آقازاده، تاریخ آموزش و پرورش ایران (1-15). تهران: ارسباران.
Charlton, G. (2010). The cancer of bureaucracy: How it will destroy science, medicine, education; and eventually everything else. Medical Hypotheses, 74(6), 961-965.
Glaser, B. G., & Strauss, A. L. (1967). The discovery of Grounded Theory: Strategies for qualitive research. Chicago: Aldintransaction a Division of transaction publishers.
Hoy, W., & Feruson, J. (1985). A theoretical framework and exploration of organizational effectiveness of school. Educational administive quarterly, 21(2), 117- 134.
Kowalski, T. (1992). Perception of desired skills for effective principal. Journal of school leader ship, 2(3), 299- 309.
Neuman, W. L. (2006). Basic of social Research; Qualitive and Quantitative approach. London: Allyan & Bacon.
Smit, K. B., & Larmier, C. W. (2004). A mixed relationship: bureaucracy and school performance. Public administration review, 64(6), 728-736.
Verdi’s, A., Krimakdis, T., & Pashiardis. P. (2003). Historical, Comparative and statistical perspective of school effectiveness research. The international journal of Educational Management, 17(4), 155- 169.
Wu, R. T. (2005). Relationship between teachers teaching effectiveness and school effectiveness in comprehensive high school in Taiwan& republic of china. Barcelona: Paper presented the international Congress of school effectiveness ad improvement presented at international.